Ставищенська селищна територіальна громада
Білоцерківський район, Київська область

Інклюзивно-ресурсний центр: які послуги він надає і кому

Дата: 14.08.2023 11:43
Кількість переглядів: 387

Фото без опису

 

Інклюзивно – ресурсні центри створено з метою забезпечення права осіб з особливими освітніми потребами віком  до 18 років на здобуття дошкільної та загальної середньої освіти, в тому числі у професійно-технічних навчальних закладах, шляхом проведення комплексної психолого-педагогічної оцінки розвитку дитини, надання психолого-педагогічних послуг  та забезпечення системного кваліфікованого супроводу.

У своїй діяльності Центр керується Конституцією України, Конвенцією про права осіб з інвалідністю, Законами України “Про освіту”, “Про повну загальну середню освіту”, “Про дошкільну освіту”,  “Про професійну (професійно-технічну) освіту”, “Про фахову передвищу освіту”, “Про вищу освіту”; іншими актами законодавства.

Завдання інклюзивно-ресурсного центру

Проведення комплексної оцінки особи, у тому числі повторної, та здійснення  системного кваліфікованого супроводу в разі виявлення особливих освітніх потреб;
Надання рекомендацій закладам освіти щодо розроблення індивідуальної програми розвитку;
Консультування батьків, інших законних представників осіб з особливими освітніми потребами щодо особливостей розвитку;

Надання психолого-педагогічних, корекційно-розвиткових та інших послуг особам з особливими освітніми потребами:
дітям раннього та дошкільного віку, які не відвідують заклади дошкільної освіти;
дітям, які здобувають освіту у формі педагогічного патронажу;
визначення потреби в асистенті учня та/або супроводі дитини з особливими освітніми потребами в інклюзивному класі (групі);
Визначення категорії (типу) особливих освітніх потреб (труднощів), ступеня їх прояву та рівня підтримки особи з особливими освітніми потребами в закладі освіти;
Надання консультативної, психологічної допомоги батькам, іншим законним представникам осіб з особливими освітніми потребами у формуванні позитивної мотивації щодо розвитку таких дітей та підвищення обізнаності щодо організації їх навчання і виховання;

Хто може звернутись до інклюзивно-ресурсного центру?

До інклюзивно-ресурсного центру можуть звернутись батьки, які відчувають занепокоєння щодо розвитку дитини.

Первинний прийом батьків (одного з батьків), або законних представників проводить директор інклюзивно-ресурсного центру, або уповноважені ним працівники, які визначають час та дату проведення комплексної оцінки та встановлюють наявність таких документів:
- документів, що посвідчують особу батьків (одного з батьків) або законних представників;
- свідоцтва про народження дитини;
- індивідуальної програми реабілітації  (для осіб з інвалідністю);
- форми первинної облікової документації№ 112/0“Історія розвитку дитини”, затвердженої МОЗ, у разі потреби - довідки від психіатра.

Комплексна  психолого-педагогічна оцінка та інші послуги ІРЦ можуть надаватись тільки на підставі заяви батьків. Жодна послуга інклюзивно-ресурсного центру не може бути надана у примусовому порядку чи за зверненням третіх осіб (учителів, вихователів тощо).

Що саме входить в комплексну оцінку розвитку 

Комплексна оцінка проводиться фахівцями інклюзивно-ресурсного центру  індивідуально за такими напрямами:
оцінка фізичного розвитку – визначення рівня загального розвитку, відповідності віковим нормам, розвитку дрібної моторики, способу пересування тощо;
оцінка мовленнєвого розвитку  – визначення рівня розвитку та використання вербальної/невербальної мови, наявності мовленнєвого порушення та його структури;
оцінка когнітивної сфери  – визначення рівня сформованості таких пізнавальних процесів: сприйняття, пам’ять, мислення, уява, увага;
оцінка емоційно-вольової сфери  – виявлення здатності до вольового зусилля, схильностей до проявів девіантної поведінки та її причин;
оцінка освітньої діяльності  – визначення рівня сформованості знань, умінь, навичок відповідно до освітньої програми чи основних критеріїв формування вмінь і навичок дітей дошкільного віку.
У разі потреби фахівці інклюзивно-ресурсного центру можуть проводити комплексну оцінку за іншими напрямами, зокрема, визначення рівня соціальної адаптації, взаємовідносин із однолітками, дорослими.

Інформація про результати комплексної оцінки є конфіденційною.

За результатами засідання складається висновок про комплексну оцінку, в якому визначаються наявність чи відсутність у особи особливих освітніх потреб та у разі їх наявності зазначається категорія (категорії) (тип (типи) її особливих освітніх потреб (труднощів);
визначаються напрями, рівень та обсяг підтримки особи з особливими освітніми потребами в освітньому процесі, у тому числі обсяг психолого-педагогічних та корекційно-розвиткових послуг, які надаються особам з особливими освітніми потребами в закладах освіти (для особи з інвалідністю – з урахуванням індивідуальної програми реабілітації);
надаються рекомендації щодо складення, виконання, коригування індивідуальної програми розвитку в частині надання психолого-педагогічних та корекційно-розвиткових послуг, змісту, форм та методів навчання відповідно до потенційних можливостей особи, створення належних умов для навчання залежно від порушення розвитку осіб з особливими освітніми потребами (доступність приміщень, особливості облаштування робочого місця, використання технічних засобів тощо).
Комплексна оцінка з підготовкою відповідного висновку проводиться протягом 10 робочих днів.
У разі встановлення фахівцями інклюзивно-ресурсного центру наявності у дитини особливих освітніх потреб висновок про комплексну оцінку є підставою для складення для неї індивідуальної програми розвитку та надання їй психолого-педагогічних та корекційно-розвиткових послуг.

Що таке психолого-педагогічні та корекційно-розвиткові послуги

Психолого-педагогічні послуги – це групові та індивідуальні заняття, направлені на розвиток особи з особливими освітніми потребами.
Корекційно-розвиткові послуги – це групові та індивідуальні заняття, що спрямовані на корекцію порушень шляхом розвитку особистості особи з особливими освітніми потребами, її пізнавальної діяльності, емоційно-вольової сфери та мовлення.

Психолого-педагогічні та корекційно-розвиткові послуги спрямовані на:
соціалізацію осіб з особливими освітніми потребами, розвиток їхньої самостійності та відповідних компетенцій;
розвиток навичок саморегуляції та саморозвитку  з урахуванням наявних знань, умінь і навичок комунікативної діяльності, становлення особистості.

Додаткову інформацію можна отримати в КУ « Ставищенський інклюзивно-ресурсний центр»  за адресою:

смт. Ставище,  вул Сергія Цимбала 55 (приміщення гуртожитку Ставищенського НВК №2)

Директор Чернушенко Віта Вікторівна, тел. 0679792300
Графік роботи: понеділок – пятниця з 9.00 до 17.00

 


« повернутися

Код для вставки на сайт

Вхід для адміністратора

Онлайн-опитування:

Увага! З метою уникнення фальсифікацій Ви маєте підтвердити свій голос через E-Mail
Скасувати

Результати опитування

Дякуємо!

Ваш голос було зараховано

Форма подання електронного звернення


Авторизація в системі електронних звернень

Авторизація в системі електронних петицій

Ще не зареєстровані? Реєстрація

Реєстрація в системі електронних петицій

Зареєструватись можна буде лише після того, як громада підключить на сайт систему електронної ідентифікації. Наразі очікуємо підключення до ID.gov.ua. Вибачте за тимчасові незручності

Вже зареєстровані? Увійти

Відновлення забутого пароля

Згадали авторизаційні дані? Авторизуйтесь